22 jaanuar 2011

I LOVE SUSHI!

Esmakordselt proovisin mina sushit 2006nda aasta alul, kui töökaaslane tõi ami-Ja'st (tollal Narva mnt-l asunud restoranist) paar karpi sünnipäeva puhul meile kontorisse ja igaüx sai sealt siis paar tk maitsta. Öäk, see oli minu jaoks üpris kohutav kogemus, kuna kala ma tollal praktiliselt üldse ei söönud, rääkimata toorest kalast. Ainsana võisin ära kannatada sushirulli makraga. Üldiselt tundus see asi üsna vänge mu jaoks.
Ei mäletagi, millal ma järgmine kord sushit proovisin, aga meenub, et ostsin siis Silki sushikarbi Prismast ja läksin rõõmsalt koju maitsma. Voh ja see oli elamus! Olin muidugi valinud jällegi ohutuma variandi makraga, kuid see maitse haaras mu kaasa... ma armusin...
Ostsin neid Silki sushikomplekte aegajalt veel ja kutsusin ka aegajalt sõbranjesid külla seda suurepärast maitset nautima. Raha rohkem oli, külastasime ka sushirestorane. Suurim lemmik on siiani vanalinna Silkhouse, millele on tänaseks ka Sushi Cat ja Tartus asuv Tokyo Sushi Bar lisandunud.
Üha rohkem olen hakanud sushit ise kodus valmistama. Ostnud ka sellekohast kirjandust ja otsinud internetist erinevaid retsepte. Mis põhiline, ma söön nüüd ka toorest kala!!!

Ma ei pea ennast sushispetsiks, küll aga on mu vennad ja sõbrad minu kodukootud sushit väga kiitnud ja seepärast tahan ka mõningaid nippe nendega jagada. Lisaks ajendas mind selleks ühe sõbranje sushiküsimusterohke telefonikõne.

(Foto tehtud Reijo moblaga 12.veebruar 2010)

Sumeshi


Ausalt öelda pean tunnistama, et siiani olen vaid loetud korrad kasutanud sushiriisi. Suurepäraselt sobib ka tavaline Veski-Mati pudruriis, kuna selle riisitera on ümar. Samuti pole ma kunagi hirmsat vaeva näinud selle leotamise ja pesuga. Küll aga olen erinevate kirjanduste näitel jäänud truuks ühele kindlale riisikeetmise variandile:

Riis ja vesi lähevad potti suhtes 1:1,5 ehk näiteks 1 klaas riisi ja 1,5 klaasi vett. Lasen riisi keema. Keedan 2 minutit ja keeran kuumuse maha. Kordagi riisi segamata lasen tal nõnda olla kuni vesi on kenasti kadunud. Siis keeran tule kinni ja jätan riisi kaane alla hauduma.

Riisi maitsestamiseks olen kokku pannud ka erinevate variantide vahel selle oma lemmiku, mis kehtib 3 klaasi keetmata riisi kohta:
1 dl (jasmiini) riisiäädikat
0,5 dl valget (dessert) veini
2 tl soola
1 spl suhkrut

Jasmiiniga äädikas ei ole lõhna ja maitse poolest nii vänge ja meeldib mulle kõige enam. Edasi polegi muud kui lasta riisil jahtuda, maitsestada ja rulle keerama hakata!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar